onsdag 2 januari 2008

Jag blir glad

När man kör fast med sin uppsats och inte känner sig modig nog att gå ut och möta den där nya personen som håller på att flytta in, då är det lätt att ta sin tillflykt till internet. För där finns det ju alltid saker att bli glad över.
Jag blir glad över att min blogg finns med på den här listan. Även om jag inte jag tycker att just det inlägget är något av mina bättre. (Min personliga favorit är nog fortfarande det när jag och farfar diskuterar Svenne Hedlunds kroppshållning.)

Jag blir glad över att Marcus fortsätter blogga. Jag var egentligen aldrig orolig. Vi har det i blodet min vän. Vi kan inte sluta även om vi vill. Tro mig, jag har provat. Det är ett straff, och en gåva.

Jag blir glad över Alexandras känslosamma och välskrivna blogg. Just nu handlar den mest om sorg och död, och jag vet att det låter makabert att säga att jag blir glad över det, men det blir jag. För hon skriver så fint att det känns hela vägen in i mitt hjärta, och sånt blir man ju glad över.

Jag blir glad över att en person som förr drev en bra blogg som jag följde, igår fann mig på MSN. (Jag vet, för att jag horade ut mig fullständigt. Men se, sånt kan löna sig!) Det var lustigt iallafall, och jag blev glad.

Någon som har fler tips på saker jag kan bli glad över? Även i verkliga livet alltså, inte bara på internet.

5 kommentarer:

Alex sa...

Tack så mycket, ja, tack så himlarns mycket!

Soffan sa...

Jag är i alla fall glad över att Tobbe i går upptäckte att du inte alls hade slutat blogga. Micke, du är som Henke Larsson; bra på lyckade come backs.
Gott nytt år och kram på dig!

Mikael sa...

Tack Sofia!
Hoppas du får ett gott nytt år med. Du och resten av familjen.

Die Quelle sa...

Jag håller med om att det inte var ett av dina bästa inlägg. Och för det vill jag be om ursäkt. Jag kan bara förklara det med att jag var lat. Jag ville lyfta fram 10 bloggare. Dessa 10 är de bästa som finns tycker jag. Därför var det viktigast för mig, och det gjorde tyvärr att jag la ner för lite tid på att ta fram de absolut bästa inläggen.
Förlåt.

Mikael sa...

Du är förlåten.