torsdag 10 januari 2008

Dags för kulturbidraget att vandra vidare

K-laz kulturbidrag (med inriktning "BLOGG") grundades för att utarmade bloggare - som kravlöst blottar sig själva för att glädja andra - skulle få unna sig själva ett rekorderligt mål mat med tillhörande dryck. När så bloggaren mättat hungern och kommit på fötter igen skickar han vidare de tvåhundra kronorna till en kollega i nöd - under parollen: pengar bränner i fickan!

Grundaren K-laz (bloggens svar på Alfred Nobel) gav det till Anders på Fredagslistan. Anders gav det till mig.
Nu kan det bli ditt!

Allt du behöver är en blogg. Samt skriva en kort motivering i kommentarsfältet här under, för varför just DU ska få vandringsbidraget. Så var inte blyga nu! Utan tro på sig själv får man inget bidrag, som Carl Bildt brukar säga.
(Givetvis får man även nominera andra bloggare.)

Gör det inte för de 200 kronorna. Gör det för att bli en del av något unikt!

1 kommentar:

Alex sa...

Jag tycker minsann att jag förtjänar K-laz kulturbidrag, inte för att jag behöver pengarna utan på grund av att jag bloggat i en evighet utan att tjäna ett ruttet öre på det! Dessutom är jag kär i min blogg, bloggen är jag och jag är en bra människa. Därför är min blogg också bra.

ps dessutom blir du glad av min blogg, det skrev du i ett inlägg längre ner och det säger mycket. ds