fredag 14 september 2007

Äta med öronen

När man var liten blev man tillsagd att inte äta med ögonen. Men jag åt sällan med ögonen. Jag åt, och äter fortfarande, oftast med munnen.
Då jag inte äter med öronen förstås.

För hur det låter är viktigare än hur det ser ut (ungefär som med musik). Låter det äckligt, då är det äckligt, och jag tänker inte ens provsmaka. Vissa maträtter och tillbehör går alltså helt bort:

Messmör
Keso
Blodkorv
Köttkorv
Kroppkakor
Senap
Bruna bönor
Flygande Jakob
Risgrynsgröt
Lever
Surströmming
Kål

Fy fan!
(Dessvärre håller inte min tes då jag tänker äta blodpudding till lunch. Alla regler har undantag.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

messmör, blodpudding å risgrynsgröt är mina favoriter :) knallgott, kinda like pannkaka + kaviar :) yummie!

Patricia Serrano sa...

Borde gälla motsatta också; bajs låter gott, men misstänker att det smakar läskigt.