onsdag 26 september 2007

Hur funkar det?

Vad händer om man trycker på återställningsknappen när alarmet inte är igång?

Kanske uppstår något form av antiljud - ett sorts akustiskt tomrum som svävar iväg på ljudvågorna och letar upp ett annat alarmliknande ljud det kan svälja. Eller så uppehåller sig gapet, detta ljudvakuum, i samma fysiska utrymme (handikapptoaletten) som det är skapat i och väntar på nästa person som trycker på alarmknappen, varvid inget hörs.

Självklart vågar jag inte prova. Men ovetskapen driver mig till vansinne.

8 kommentarer:

Mikael sa...

Eller återställer den tystnaden? Så det blir ofanligt jävla tyst. Så tyst att det gör ont i öronen.

Jag kan inte sluta tänka på det här.

Mikael sa...

Först då uppnås den definitiva tystnaden.

Mikael sa...

Eller så dör Kishti Tomita. Bara sådär. Ett knapptryck. Man tror inget händer; men i en orientaliskt inredd lägenhet på Östermalm faller Kishti död till golvet. Helt oförklarligt. Och jag låser upp dörren från toaletten och går på litteraturseminarium.

Mikael sa...

Ja, vem säger att det är ljudet som ska återställas? Om inget ljud finns, kan inget ljud återställas, och något annat ställs tillbaka till det normala istället.

Om man tycker livet suger, om man verkligen klantat till det, då är det bara att glida in på handikapptoaletten och återställa skiten.
Så bekvämt.

Möjligheterna är gränslösa.

(Jag undrar hur länge länge jag kan fortsätta denna enmansdiskussion?)

bersa sa...

Varför gick du på handikapptoaletten?

Mikael sa...

Varför inte? Det är så stort och trevligt. Som en sal.

Och sitter man så länge att benen domnar bort kan man hjälpa sig själv upp med hjälp av handtagen.

Anonym sa...

Mikael- När du trycker på knappen får du evig lycka, testa!

/H

Mikael sa...

Är det så? Isåfall är det ju värt ett tryck.