lördag 29 september 2007

Jag har aldrig känt mig som de ser ut

Så här glad blir man om man pluggar på universitet. Tydligen. Alla bilder på studenter ser exakt likadana ut. Förutom på utbytesstudenter, de är ännu värre: de håller om varandra, har stora ryggsäckar och är så vansinnigt glada att de verkar efterblivna, och man funderar på om de verkligen kan läsa överhuvudtaget.

Människorna på den här bilden (eller den typen de försöker efterlikna) är inte studenter, de är bara personer som är för lata att börja jobba, och slösar hellre bort fem år av sitt liv med att dricka te i ett studentrum och titta på Grey's Anatomy; i skenet av doftljus sitter de uppkurade på sängen iklädda en stor sunkig cardigan de ärvt av sin mormor eller nåt, och känner att de är vuxna och fria.
Veckan delas schematiskt upp i myskvällar, fester och kill-/tjejmiddagar. Alltid är det nåt och det är ju så roligt och underbart! Förutom när det är tentaperiod, ojojoj! Då pluggar man dygnet runt och gnäller om hur jobbigt det är att vara student. Värre än att vara afrikansk galärslav under antiken.

Människorna på den här bilden är också såna som klagar på hur sjukt lite pengar studenterna får, samtidigt som de går klädda i jeans för 1400 spänn.
Pissansikten, jag hatar er!

Spy galla, det är det enda jag kommer göra idag. Jag hatar allt just nu. Förutom Lasse Bengtsson.

Inga kommentarer: