söndag 23 september 2007

Ännu kortare dvärg

640 sidor hann jag med. Hade det inte varit för att Johan lurade med mig ut igår, och att jag lockades till att narra Polisen med ett litet spratt, så hade jag nog klarat boken på utsatt tid. Men den är riktigt bra så jag är bara glad att den räcker lite längre.

Nu finns det ju lättare sätt att ta till sig böcker än att klämma sig igenom 780 sidor. Något Henrik Lange tagit fasta på. I hans bok 80 romaner för dig som har bråttom har han kortat ned välkända litterära verk till fyra serierutor. Jag måste säga att det är riktigt roligt, och genialt! Här har ni Dvärgen av Pär Lagerkvist.

(Men jag rekommenderar fortfarande alla att läsa originalet.)

1 kommentar:

Godiva sa...

Ha ha! Lysande inlägg & rubrik! Vilken galen bok, den måste jag skaffa!