söndag 9 september 2007

Antar utmaningen

Har egentligen lite svårt för såna här listor. Men Sofia utmanade mig och man vill ju inte bli tagen för en fegis. Så låt oss dansa; här kommer åtta blottande trivialiteter om Trivialias skapare:

1. Jag är duktig på att jonglera med en fotboll. 200 gånger är inget problem. Jag tackar min granne Nenne för denna talang. Han stod med huvudet över häcken och gav mig beröm och sa att jag borde försöka med båda fötterna, inte bara högern. Sedan den dagen har jag gjort det.

2. Jag har svårt för människor i uniform. Kan inte riktigt ta dem på allvar. Och jag skäms för att leva i en värld där uniformsmänniskor behövs.

3. Jag har gråtit framför teven två gånger: När Luleå Hockey tog SM-guld, och efter sista avsnittet av "The Fresh Prince In Bel-Air". (Gångerna jag gråtit framför stereon är otaligt fler.)

4. Jag retar ofta min syster, på ett skämtsamt sätt. Men varje gång jag säger "vad illa det luktar, har du skitit på dig?" eller något liknande, så betyder det egentligen: "jag gillar dig, du gör mig stolt och glad, och du är en av de absolut viktigaste personerna i mitt liv." Men det vågar jag ju inte säga.

5. Jag anser mig själv vara drogliberal men är ändå för feg för att testa när det väl kommer till kritan.

6. Jag kan känna ett våldsamt och ohälsosamt förakt för personer med dålig musik- och filmsmak. Jag kan känna att jag är en bättre människa än dem. Uppskattar man inte Neil Young, Leonard Cohen och Bob Dylan eller filmer som "Sideways", "The Station Agent" och "Annie Hall" så är det något som fattas. Så är det bara. Det finns inte ens utrymme för diskussion.

7. Jag tror inte på Gud. Inte någon av dem. Inte ens litegrann. Jag tycker all form av Gudstro är en förminskning av människan och mänskligheten. Nästan ett hån.

8. Den här bloggen är bara ett sätt för mig att låtsas vara viktigare än vad jag egentligen är. Ett sätt att hävda mig. Ungefär som att gå klädd i studentoverall eller att skaffa hund.

(Alla som läser detta får gärna göra samma sak. Skriva 8 fakta/vanor om er själva. Antingen i er egen blogg eller i kommentatorsfältet på denna. Självavslöjande är roligt. Hur ska vi annars lära känna varandra?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med fotbollen tror jag först när jag ser det.. :)

Anonym sa...

tack mikael. du luktar också illa, och du får tommy söderberg att framstå som en skönhet

Godiva sa...

2, 6, 7 och 8 stämmer in på mig. Travelling Wilburys får också mig att le. Hmmm...

Men - Du har glömt kommateringen i Din blog-pres, har just lärt mig att man ska sätta ett kommatecken mellan favoriterna = den digitala röda tråden mellan väldigt främmande människor blir sökbar!

Om man skulle vara intresserad av detta.

Mikael sa...

Tack för tipset!