torsdag 27 september 2007

Sköna grabbar


Jag gillar Musse Hasselvall och Jonas Leksell. Mystuffa metromän med tatueringar och accesseoarer. Charmiga, ödmjuka och ärliga.

Jag gillar även deras livsåskådningsprogram om att starta en ny religion. Jag gillar reaktionerna som det förmodligen skapar i alla svenska varför-kan-det-inte-alltid-varit-som-det-alltid-varit?-hem; lönnfeta församlingsfundementalister som sitter och småfiser i nedsuttna IKEA-soffor i kristna och kälkborgerliga vardagsrum och skakar på huvudet och tycker att Musse och Jonas uppdrag är larvigt och oseriöst.

Aldrig tänker de tanken att deras egen religion är minst lika naiv och fabricerad.

3 kommentarer:

Nilsson sa...

Haha jävlar va märkligt, trodde faktiskt jag var den ende som följde det programmet, såg första avsnittet för jag gillade rallarsving med musse å andreas, sen har jag fortsett sett dem grubbla på...
Å ännu märkligare är att herrarna är 35 och 38 år gamla, 35 å 38 hade du gissat det !?

Mikael sa...

Nej jag blev också lite paff. Hade nog gissat att de var fem år yngre båda två. Minst.

Anonym sa...

"kälkborgerliga" hahaha

håller med å det grövsta !