fredag 31 augusti 2007

Vad är grejen med ensamma män och stora förpackningar?


Spana in min burk lingonsylt! Det kommer räcka tills Martina Lowden får Nobelpriset i litteratur. Manligt med stora saker, inte sant? Min kompis Fredrik har en glasburk inlagd gurka i sin kyl – the size of a bathtub. I frysen ligger en pommes frites-påse som fyller upp ett eget fack. Och när han ska på fest blir det antingen ett flak öl eller en dunk sprit.

Jag tror det finns flera anledningar till varför män utan kvinnor köper allt i så stora doser:
- Vi tycker det är ofantligt tråkigt att handla
- Vi har ingen fantasi och äter gärna samma maträtt flera gånger i veckan (det viktiga är ju att man blir mätt)
- Vi bryr oss inte om att produkten hinner bli dålig (så länge vi slipper handla)
- Vi tror det är billigast så

Och rent allmänt tycker vi det är tufft med stora saker, oavsett om det är bilar, TV-apparater eller syltburkar. Storlek är styrka. Storlek är makt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min flickvän beter sig som en ungkvinna lika mycket som vilken grabb som helst.

Anonym sa...

Inte som grabbarna jag känner.

Soffan sa...

Men hur har du det med blodpuddingsstekandet nu då??
Stort är bra.
Förresten. Högstadiet rockar. Du kommer snart att upptäcka hur jäkla mycket det rockar.

Mikael sa...

Blodpuddingen ligger på hyllan ovanför. Den syns nästan.

Delar den i mindre bitar nu. Blir lättare att steka då.

Högstadiet är ganska coolt. Det händer grejer hela tiden. En vacker dag kommer jag nog uppskatta kaoset och kriget. Jag läser din blogg och får inspiration och motivation. Tack för det!