måndag 20 augusti 2007

God morgon!

Någon med måndagsångest? Som just satt sig ned på kontorsstolen och finner en stunds tillflykt i bloggosfären innan ni måste ta tag era arbetsuppgifter? Mina vänner, gör något nytt idag! Säg något till någon ni alltid velat säga men aldrig vågat. Var ärlig. Var utanför ramen. Annorlunda. Rör om lite i den stelnande grytan. Starta ett rykte. Vik ett pappersflygplan och kasta det rakt ut i kontorslandskapet eller var ni nu sitter. Beröm någons kläder. Det är så lätt att göra någon glad. Fråga tysta tjejen/killen vad de gjort i helgen. Skriv ett skämt på en postitlapp. Vissla på väg till badrummet. Lägg benen på bordet vid niofikat. Föreslå Hawaiitema nu på fredag. Avslöja något om er själva som ingen visste. Gör befängda uttalanden om chefens sexliv. Kom igen, skaka om för helvete! Inte en vecka till av repetition. Ni måste skapa egna förändringar, de kommer inte av sig själva.

Nu, gör det nu! Vad som helst, men något ni inte brukar göra. Ha en tvärtomdag. Det blir så mycket roligare så.

Alla måste dra sitt strå till stacken för att göra den här planeten till en festligare plats.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, idag ska jag bära kalsongerna utanpå!

Känn pressen, du ligger nu på min "dagliga sidor" flik i explorer....

Anonym sa...

Börja du, så kanske jag kommer efter...

(alltid bästa svar när någon uppmuntrar en att göra nå't galet)

Mikael sa...

Jag känner pressen.

Okej, jag går utan tröja hela dagen. Då har jag börjat. Å andra sidan jobbar jag hemifrån.

Anonym sa...

Hatar måndagar. Idag börjar livets allvar igen. Men ska fan följa ditt råd, så kanske det blir lite bättre.
/H

Anonym sa...

Jag skrev ett skämt på en post-it lapp...men det var inge bra, så jag knögglade ihop det och slängde det. Kändes helt crazy!!!

bersa sa...

Jag la ut en annons om mig själv på Blocket:

"Trevlig norrlänning finnes".

Får väl se om jag får några svar.