fredag 17 augusti 2007

Vad göra?

Min kurs börjar om drygt två veckor. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra till dess. Som jag ser det har jag tre alternativ:

- Stanna här i mitt barndomshem: dra benen efter mig, blogga nio gånger om dagen, läsa, försöka skriva, hänga i Teglunds lägenhet, spela tennis, bli drängfull i Nilssons stuga.
Fördelar: billigt.
Nackdelar: hög risk att jag blir galen.

- Åka till Umeå: anmäla mig till vikariepoolen, dricka kaffe med Krilleman, läsa, försöka skriva, promenera runt Nydalasjön och se på de lyckliga människorna.
Fördelar: frihet.
Nackdelar: jag kommer hinna bli pissless på studentrummet ändå.

- Resa till Katalonien: dricka rödvin och käka tapas, gå på tjurfäktning, läsa, försöka skriva, sitta på en hotellbalkong och röka cigariller och se på folklivet, sola, ta en Café Americano på varje bakgatskafé i Barcelona.
Fördelar: allt.
Nackdelar: jag har inga pengar.

Lutar åt att jag blir kvar här ett tag till. Jag ligger lågt och planerar mitt nästa drag i livets långa schackparti.

5 kommentarer:

bersa sa...

Det går ett plan till Barcelona imorgon 07.00. Hinner du ner tills dess?

Mikael sa...

Det vore inte dumt! Men jag vill ha en spännande medresenär. Du lär väl "jobba" på "banken".

bersa sa...

Jag hade tänkt följa med dig över helgen i så fall. Men nu är det nog försent, vi får ta det nästa sommar.

Anonym sa...

Det är ju MENINGEN att du inte ska ha några pengar i Barcelona!!!!

Mikael sa...

Ja, den som ända vågar vara down and out.