torsdag 16 augusti 2007

En viktig upplysning


Ni behöver inte se den här filmen. Tänkte bara säga det. Jag har inte sett den själv men alla förstår ju att det här är trams. Ni behöver alltså INTE se Tatuerad Torso. Det är lätt att bli lurad att tro det, eftersom den är på svenska, Lasse Brandeby är med och någon blir mördad. Men ni har fortfarande ett val. Och snälla ni, gör som jag: välj att avstå. Inte ens på en söndag kväll om fem år då ni just nattat barnen, vill slappna av inför ännu en arbetsvecka och alla andra kanaler visar Extreme (vad som helst) Makeover. Inte ens då behöver ni se Tatuerad Torso. Ni kan istället stänga av teven. Det går faktiskt.

Kontentan av detta inlägg är alltså att man inte behöver se filmen Tatuerad Torso. Även om någon säger:
”Ska vi inte åka på macken och hyra den där nya deckaren, den svenska, om torsot? Maggan på jobbet har sett den, hon sa att den var jättebra. Jag bjuder.”
Då svarar ni:
”Nej ditt monster, mig lurar du inte!"

Föreslår er pojkvän/flickvän det samma anser jag att ni genast bör göra slut.

Man ska ge alla en chans, men inte filmen Tatuerad Torso.
Frågar på det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag riktigt glad (på riktigt)! Sitter här, orkat mig igenom min andra dag på jobbet, tagit mitt andra glas rött (pga jobbet, eller nåt...) söker efter något att läsa, hittar dig! Igen! Underbart Holmberg!!! Nu kan jag återuppta min rutin igen = din blogg innan ungarna! Underbart. You made my day, eller iallafall kväll :) Fortsätt nu! Många kramar / M Wisén i Mariestad

Mikael sa...

Välkommen tillbaka Maria! Jag är minst lika glad som du att du hittat hit. Jag borde ha berättat för dig att jag börjat igen, men jag visste inte riktigt hur, och kanske var mitt självförtroende inte stort nog att göra det.
Jag känner mig hedrad på något sätt, att det är mig du hittar efter att ha druckit två flaskor vin.
Och jag känner mig grymt hedrad att vara del av din dagsrutin. Jag lovar att göra så gott jag kan för att underlätta din skoldag. Jag vet ju hur jobbigt det kan vara. Själv rymmer jag från verkligheten och pluggar en termin till. Men det blir nog lite vikarierande på sidan om.

Ha en bra fredag och en underbar helg!

Anonym sa...

jag hatar namnet, vem döper en film till tatuerad torso? men mest av allt stör jag mig på hur damen som talar i reklamen uttalar torso, får lust att byta kanal varje gång reklamen kommer