onsdag 29 augusti 2007

Nya tider

Jag har bytt miljö och detta kommer självklart att påverka bloggen. Den kommer att få en alltmer akademisk karaktär, nu när jag tillbringar min tid i denna kvasiintellektuella ankdamm som vi kallar Umeå. Förhoppningsvis kommer jag nu etablera ett eget liv, utanför bloggosfären, med riktiga handlingar och verkliga vänner. Min relation till Trivialia kommer att bli mer avhållsam och distansierad. Jag kommer att låtsas som om jag inte längre har tid. Vi kommer att glida isär och tillslut börja hata varandra. Vilket jag tror kommer att påverka skrivandet positivt.

Kvantitet kommer att bytas mot kvalitet.

Seriöst, tillknäppt och lakoniskt blir tre ord som bäst beskriver min nya bloggstil.

Trivialia kommer nästan att få en hotfullt rak stil. Den kommer att genomsyras av en odefinierad fara som sakta letar sig in och tar över era liv.

Jag vill att min blogg ska vara som ett damoklessvärd i er vardag.

Som ett vittert pekfinger i er kulturellt nollställda värld.

Ni kommer att drivas tillbaka till Trivialia av hat, inte kärlek. Ni kommer att tänka: vad har idioten hittat på idag då?

Välkomna!

Inga kommentarer: