onsdag 15 augusti 2007

Höga Kusten runt med en SAAB 9000

Javisst! Solen skiner och idag vankas det utflykt ut mot Nordingrå till (har aldrig förstått varför det ska vara ett till där, men tydligen kan man skriva så). Med på utflykten följer:

FARFAR
84 år
Pensionär
Intressen: sport (framförallt tennis och fotboll), gamla saker, sitta bredvid när folk spelar sällskapsspel (typ Trivial Pursuit) och svara på andras frågor, sköta om huset och på tomten (i synnerhet gräsmattan som hålls nazistiskt kort), bilar, Västerbotten, byggnationer.

VIKTORIA (min syster)
19 år
Nybakad student i väntan på framtiden
Intressen: dricka cider och gå på lokal, kläder, kompisar, sitta på skitiga festivalcampingar och prata med folk från Härnösand, fika, MSN, se eftermiddagsteve och somna i soffan, äta mat, gå på derby i Kramfors och skratta åt faktumet att hon går på derby i Kramfors.

MIKAEL
25 år
Färdigutbildad gymnasielärare och blivande litteraturstudent
Intressen: undvika besvärliga situationer.


Som ni ser finns det två platser lediga. Först till kvarn! Ta med keps och en frukt. Men farfar och jag sköter snacket, det är känt sedan gammalt. Din roll blir att sitta i baksätet och stirra ut genom rutan, och då och då ställa frågor om omnejden som farfar kan svara på.
Rutten går via Hornö där vi sitter vid ett bord och tittar på Högakustenbron ett tag. Sedan till Nordingrå, ut mot Bönhamn och Barsta. Någonstans efter vägen stannar vi och äter en glass.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Är din syrra snygg?

Anonym sa...

Frogbrain:

En av hennes bästa vänner kallar henne fetto, jätten jorm och tjockholmen på regelbunden basis. Om det nu är till någon hjälp

Anonym sa...

Tack, Oscar! Jag ska fundera på saken... Håll inte andan i väntan på svar!

Anonym sa...

Får vi följa med? Vi är två roliga och söta flickor, som dock också gärna vill sköta snacket. Obs! Vi kan inte följa med om det inte finns plats för en stor kräkandes hund.

/H och C

Mikael sa...

Den första frågan klarade Oscar av. Den andra...ja, det lät ju trevligt. Men hunden? Jag vet inte. Om ni gör honom/henne rumsren så får ni följa nästa gång.

Anonym sa...

det var en hemskt trevlig utflykt må jag säga! min favorit del var när viktoria inte fick äta fika, jag tror inte ett äpple kan klassas som fika.

Mikael sa...

Jag håller med Linn! Det var även min höjdpunkt på resan. Det och när farfar gjorde bomben från bryggan i Barsta.

Tror jag måste göra ett inlägg på det där med äpplet.

Anonym sa...

Min höjdpunkt var när jag dränker er två (Linn och Michael) vid spiggkyrkogården i Bönhamn. Eller nej så dumt av mig, det hade jag planerat till nästa år. Sen åker farfar och jag och fikar, i Mjällom, där vetemjöl inte existerar!