fredag 17 augusti 2007

Lasse – ett utnött vinterdäck

Lyssnade på Lasse Winnerbäcks nya låt idag. Jag hör hans första rad:
”Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va…”
Och jag tänker: fan Lasse, det där är ju inte alls nytt. Jag har hört dig sjunga samma sak femhundratjugo gånger förut. Vem försöker du lura? Och sluta upp med att göra till rösten! Du låter obehaglig, som en blottare som står efter elljusspåret och försöker locka till sig skidåkande småflickor.

Låten heter (håll i er nu!): OM DU LÄMNADE MIG NU

Trött. Ordet som bäst beskriver Winnerbäck just nu är alltså trött.
Nej förlåt, repetitiv ska det förstås vara. Repetitiv, inget annat.
Någon kanske föreslår urlakad, men ordet vi söker är alltså repetitiv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte hört låten än visserligen.. Men jag tror och hoppas att du har fel.

Anonym sa...

Tack, äntligen. Lasse är en tönt- tycker jag.

/H