torsdag 28 februari 2008

Jeopardy!

Alldeles nyss satt jag och drack kaffe efter maten och såg på Jeopardy (och tänkte: hur jävla gammal är jag egentligen?). Det visade sig vara fantastiskt roligt. Medverkade gjorde nämligen Harald Treutiger, Glenn Hysén och Leif Pagrotsky, vars skäggiga huvud knappt nådde upp bakom den sista pulten.

Det var roligare än Celebrity Jeopardy-parodin de gör på Saturday Night Live.

Leif glömde alltsomoftast bort "Vad är?"(även på finalfrågan). Men blev inte ett dugg arg, utan slog bara sin lilla hand i pannan och suckade uppgivet. Dessutom tog han extremt lång tid på sig att välja en ny kategori. 
Glenn stod där och var Glenn Hysén - i all sin vulgära manlighet. I ett kunskapsprogram. Hysteriskt malplacerad och ganska passiv under alla kategorier som inte handlade om fotboll. 
Harald svarade (eller frågade) "Vad är homofil?" där det skulle vara "Vad är filantrop?". På skämt. Han tog allt på skämt. När Pagrotsky fick dubbelchans och skulle sätta pengar, då utbrast Harald: "Kom igen nu, visa lite stake!" Och Glenn höll med. Förstås. 

I det sällskapet kände jag mig otroligt smart, där jag satt i fåtöljen i mina manchesterbyxor och bara sprutade svar (eller frågor).

1 kommentar:

Godiva sa...

Ha ha! Jag såg när Leif tävlade mot Virtanen och Malin Wollin tidigare i veckan, han kunde verkligen inte lära sig "Vad/Vem är...", hi hi.

Men roligast då var att Virtanen och Alsing hela tiden ropade "BRA!!" (förvånat utrop!) när Malin Wollin svarade rätt, hon blev såå störd!

Sveriges minsta fågel. "Vad är Kungsfågel?" "BRA!" (mördande blickar)