torsdag 14 februari 2008

Alla Hjärtans Dag 2008

- Väcktes av plogbilen
- Åt frukost
- Läste DN (förstasiderubrik: "Allt fler unga fastnar i bidragsberoendet")
- Bloggade
- Hjälpte min före detta flickvän att bära möbler och lådor
- Åt lunch (linssoppa)
- Drack kaffe och tog avsked av min före detta flickvän (hon ska flytta till Mariestad)
- Låg på sängen och lyssnade på Townes van Zandt
- Sov en stund (kanske, jag vet inte)
- Sprang fem kilometer 
- Duschade
- Lagade middag (samtidigt som det unga paret. Han hade skjorta och hon kjol. De skrattade och frågade vad jag "skulle göra för gott?" Köttbullar skulle jag göra. Mamma Scans. De lagade fläskfilé, svampsås och klyftpotatis. Precis som ALLA andra svenska par i den åldern gör idag)
- Drack kaffe
- Gick till en kompis och såg innebandy (de gjorde ett mål. Då var jag på toa)
- Lyssnade på när min kompis sjöng och spelade gitarr (Eldkvarn - Nådens hand)
- Gick hem
- Funderade på att skriva en novell (möjlig titel: Vad gör Rickard?)
- Tyckte illa om mig själv för att jag skriver tragiska blogginlägg när jag egentligen, innerst inne, är ganska glad

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är gammal( över 60) och gråhårig men inte vis men gillar ändå att läsa din blogg varje dag.
Du roar mig.
Jag är verkligen nöjd med mitt liv i dagsläget. Jag behöver inte ta något större ansvar, det får andra göra. Jag behöver inte oroa mig för någonting bara försöka hitta på saker som är roliga tills med min söta fru.

Mikael sa...

Vad glad jag blir. Jag blir glad över att jag roar dig, och jag blir glad över att du verkar ha ett så skönt liv.

Vad vill du att jag ska skriva mer om? Vilka sorts inlägg gillar du bäst?

Anonym sa...

Jag vill ta del av vad en ungdom som du gör och tänker. Under hela mitt liv har jag tänkt på saker på ett annorlunda sött. Jag har därför betraktas som udda och konstig.
Förr tyckte jag att jag hade svårt att bestämma mig, men nu är jag inte så säker längre. Ja du förstår väl hur tokig det kan bli.
Jag skulle vilja ha din mejladress!

Mikael sa...

tolgraven@hotmail.com

Jag blir glad av mejl.
Och bacon.