onsdag 13 februari 2008

Hemma hos Swedbank-Per

Swedbank-Per bor på Söder. I närheten av Zinkensdamm. Där spelas det bandy på vintern, och fotboll på sommaren. Laget i allas hjärtan är förstås Hammarby.

Eftersom jag inte tänkte bli i Stockholm så länge, så jag tog varken med min älskade MacBook eller mer än ett ombyte. Men redan nu har besöket blivit längre än jag trodde. Snart måste jag tvätta eller börja använda Swedbank-Pers kalsonger.

Jag gillar inte att blogga på någon annans dator. Att blogga är ju så intimt, nästan som könsumgänge, och då kan ni ju förstå vilken liknelse man kan dra. Men Swedbank-Per har ingen flickvän. Tur det.

Det känns verkligen inte bekvämt att blogga på Swedbank-Pers dator. Den är gammal och grå, och med stora feta tangenter som står upp en centimeter. Det är svårt att skriva. Jag kommer åt fel knapp hela tiden och måste backa och radera. Förstår inte hur Swedbank-Per kan leva såhär.

Swedbank-Pers lägenhet är egentligen inte Swedbank-Pers. Den tillhör en tjej som åkt till Costa Rica eller nåt. Swedbank-Per ska inte skaffa något helt eget förrän han tjänat sin första miljon, säger han. Lagom till sommaren alltså.

Stockholm är soligt men kallt. Det finns ingen snö och det luktar lite vår. Idag satt jag och Johan på en stentrappa vid Hötorget och tittade på duvorna. De bajsade ikapp på en ful staty. Vi drack Burger King-kaffe. Sedan for jag hit och Johan till Uppsala.

2 kommentarer:

Die Quelle sa...

Välkommen till Söder! Hoppas verkligen att du får dina pennor nu.
(Hammarby spelar fotboll på Söderstadion och inte på Zinken)

Mikael sa...

Tack ska du! Tyvärr stannade jag inte så länge. Men jag återvänder. Man återvänder alltid till Söder.

Och ja, jag fick äntligen mina pennor. Men bara sex stycken, så han är fortfarande skyldig mig fyra.

Och du har ju förstås alldeles rätt vad det gäller Hammarby.