torsdag 28 februari 2008

Ett ströinlägg med några länkar

Tog ledigt idag. Anmälde mig inte till någon av vikariepoolerna, och för säkerhets skull stängde jag av mobilen innan jag la mig. Det har jag inte gjort sedan 2002 då folk fortfarande fylleringde mitt i natten och ville ha skjuts hem från krogen.

Sedan sov jag till klockan tio. Åt frukost, läste tidningen, drack kaffe och nu sitter jag här och kan inte få nog av The Teenagers "Sunset Beach". Jag lyssnar på den om och om igen samtidigt som jag försöker komma på någon ball litterär företeelse att skriva om. Några tips? Något ni hört talas om men aldrig riktigt förstått? Jag kan ta mig tid att förstå det åt er. 

Förresten, ni som missade Fikas spelning kan läsa mer om den här. Mäktigt att se en god vän förvandlas till en stjärna för en kväll. Nu blir det många fler, kvällar i rampljuset alltså. Detta är bara början. 

Och ni som tyckte mitt förra inlägg var någotsånär intressant, ni borde verkligen läsa Främling på tåg av Jenny Diski. Hon tycker inte om att resa, men gör det ändå, och skriver om det på ett underfundigt, filosofiskt och smått cyniskt sätt. Med ett språk som inspirerar en till att skriva (och resa) själv. (Såna här tips borde jag egentligen spara till bokbloggen.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste lyssna på The Killers "My List". Aaaaamazing.

Mikael sa...

Will do.
Om du lyssnar på mitt tips!
Men jag hittar den inte på deras MySpace. Dåligt! Jag provar Youtube.

Fler musiktips någon? Ge mig mer musik! Jag har en sån dag.

Marcus sa...

Håkan Hellström. Butthole Surfers. VU. Killah Priest. MF DOOM.

Är i stort sett allt jag har lyssnat på den senaste tiden. Förutom bq då. Dessutom verkar Markus Krunegårds sologrej vara rätt bra.

Mikael sa...

Ja ett band med namnet Butthole Surfers måste ju bara vara bra!

Lyssnar på Krunegård nu. Känns inte lysande såhär vid första lyssningen. Men jag ska ge honom tid. Laakso blir ju fortfarande bara bättre och bättre, trots att man hört låtarna en miljard gånger.

Anonym sa...

Kommer du ner till Stockholm den 25:e juni så ser vi The Teenagers på Acceleratorfestivalen?

Mikael sa...

Klart jag gör! Och Band of Horses.