lördag 10 november 2007

"Jag har slagit in många pannben i Åsele"

Sa en man till mig ikväll. Redan vid niotiden. Konstigt. Han var väldigt trevlig. Pratsam. Men kunde tydligen bli lite aggressiv ibland.

Det han ville säga mig var att jag aldrig skulle ta med mig en för Åseleborna okänd flicka till Åsele. De blir helt galna. Männen alltså. Och då måste man börja slå in pannben. Man har helt enkelt inget val.

Jag nickade och log. Höll med. Ville inte reta upp honom. Men mest satt jag och funderade på om det är fysiskt möjligt att slå in ett pannben.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett av kroppens absolut hårdaste ben, så det låter aningen svårt. Men kanske.
/is

Anonym sa...

Vet inte riktigt vad det är, men du får mig på så bra humör. Varje gång jag läser dina texter sitter jag och skrattar litet för mig själv. Hoppas det blir fler roliga texter.

//Emelie

Mikael sa...

Jag ska göra mitt bästa.

Tack för att du läser!