onsdag 14 november 2007

Den perfekta lektionen - handfasta tips till alla lärare

Några reflektioner:

- Prata om uppgifterna, mindre prat, prata tystare, tyst. Inte så konstigt att eleverna känner sig förvirrade.
- Okej, eleverna ska alltså inte slåss på lektionerna? Jaha, okej...hur har de tänkt här? Det stämmer ju inte riktigt med vad jag fått lära mig. Men som sagt, läraryrket är ju ett yrke under "ständig förändring". (Hur är reglerna angående illegal spelverksamhet på elevfäktning i grupprummen? Fortfarande grönt eller?)
- Personligen är jag ju en stor beundrare av beat-boxing, så i min värld finns det inget som heter onödigt beat-box. Eller som jag brukar säga: all beat-box, är nödvändigt beat-box! Gäller i synnerhet under lektionstid.

3 kommentarer:

bersa sa...

Ingår 5 poäng WordArt i kursplanen på lärarutbildningen?

Mikael sa...

Nej. Inte nu längre.
Den har tagits bort och ersatts med 5 poäng beat-boxing.

Teg sa...

alltså vafan.

den som skrivit den där skylten kan ju inte vara mognare än en 16åring.
det var så roligt att läsa, men ändå. fan vilken idiot.

men man känner ju igen "lärarlingon". där man förstår vad som åsyftas med "inga onödiga kommentarer".

åsså WordArten därtill. Nej, nu går jag och lägger mig och hoppas på en ljus morgondag.