måndag 19 november 2007

Det här skrämmer mig

Titta på Carolina Klüfts leende. Titta på den ariska gudinnan - Hitlers våta dröm - med de superblonda håret och de isande blå ögonen. Titta på henne. Och sen tittar ni på de små barnen från Zambia.

Det var längesen jag köpte Sun-Maid-russin, men den riktiga bojkotten börjar nu.

Visste hon vad hon ställde upp på? Är det ironi? Eller blev hon betald med fyra afrikanska barn som hon fick mala ner och göra någon slags sportdryck av?

Titta på henne igen. Den ariska häxan - Doktor Mengeles mest lyckade projekt - med det spektakulära axelpartiet och lårmuskler som en häst. Titta på henne. Klicka på bilden och förstora om ni så vill. Men titta på henne. Se henne djupt i ögonen (om ni vågar). Visst ser det ut som att hon tänker äta upp barnen?

Spring barn, spring för livet! Men vad spelar det för roll? De har ju ingen chans mot världens bästa sjukampare. Låt oss hoppas att de hinner ätas upp av en tiger, så de undkommer den fasansfulla Klüft-döden.

4 kommentarer:

bersa sa...

Varje gång jag öppnar en nyköpt ask Sun-Maid brukar jag tänka att jag öppnar en burk med solsken. Att det är så solen smakar. Nu känns det som om jag tappat det nöjet också.

Mikael sa...

Förlåt.
Men jag kände ett ansvar att sprida denna hemska information.

Jag kan rekommendera Konsums russin - garanterat Klüft-fria.

Teg sa...

fan i helvete.

jag köpte sun-maids russin idag för mina sista slantar. Det var flera år sedan sist. Sen kommer man hem och läser det här. Jag ska njuta av dem riktigt mycket. Djävulens frukt, torde smaka mycket bra. Syndafallet och allt det där.

Mikael sa...

För varje russin du äter, dör ett afrikanskt barn.

Men hoppas de smakar gott!
Verkligen.