söndag 4 november 2007

Christer gillar rör


M:
Ärligt talat Christer, jag börjar bli lite less på det här.
C: Vadå?
M: Att fota dig och dina jävla rör. Förra helgen var det Nordmaling och veckan innan Sorsele. Det börjar bli lite jobbigt.
C: Ja, men alltså du har dina böcker, varför kan inte jag få ha mina rör?
M: Javisst, men jag ringer inte dig klockan åtta en söndagsmorgon och frågar om du kan komma över och läsa högt ur Doktor Glas.
C: Nej, kanske inte. Men om du skulle göra det så skulle jag kila över på direkten.
M: Knappast. Du har inte tid. Du sitter ju och googlar nya rörprojekt.
C: Mmm...
M: Det är fyra grader varmt och snöslask, ser det ut som om jag vill fota rör just nu? Jag jobbade till tre igårnatt, jag är svintrött.
C: Jaja, men jag behöver de här bilderna till träffen imorgon.
M: Vilken träff?
C: Med pipespotting-klubben. Vi har ju träff första måndagen i varje månad, det vet du väl?
M: Jaja. Snabba på nu.
C: Okej, ta bara några därifrån, lite snett från höger så det blir motljus. Förresten, vet du vad det här röret kallas?
M: Håll käften.

7 kommentarer:

Natalie sa...

freudianskt...?

Mikael sa...

Det har jag inte tänkt på. Men visst kan det vara så.

Förmodligen.

Anonym sa...

Ja, hela denna historia är helt enkelt rörande!
/is

Mikael sa...

Fenomenalt! Ringde du upp Lars Norman eller?

Godiva sa...

Snyggt rör! Men mannen på bilden hade kläder på sig?

bersa sa...

Jag inte låta bli.

Skulle inte bilden ha passat perfekt under 80-talet när kampanjen "Rör inte min kompis" var som störst?

Mikael sa...

Nu tycker jag du rör ihop det här alldeles för mycket. Det handlar ju mer om rör än vänskap. Men som man brukar säga: inget rör utan eld.