söndag 7 oktober 2007

Viktoria har precis loggat in!

Jag älskar de här små meddelandena som poppar upp i högra hörnet när någon loggar in på MSN. När det händer brukar jag skrika rakt ut: "Viktoria har loggat in!" Eller vem det nu gäller. Oavsett om jag tänker tala med personen eller inte.

Ibland öppnar jag dörren ut i korridoren:
"Hörrni, Viktoria har loggat in! Hör ni det, Viktoria, hon har loggat in nu!"
Och så öppnar någon dörren och frågar:
"När gjorde hon det?"
"Alldeles precis, hon har PRECIS loggat in."

När jag känner mig extra glad händer det att jag öppnar fönstret och ropar för full hals:
"HALLÅ! Viktoria har loggat in! Alldeles nyss gjorde hon det, loggade in alltså!"
Och jag föreställer mig att någon stannar upp nere vid cykelboden:
"Vad fan säger du? Har Viktoria loggat in? Du skämtar?!"
"Nej det är säkert!" Svarar jag. "Jag såg när hon gjorde det."
"Det var som fan." Säger killen och springer in igen, som en galning, och loggar in på sin egen dator. Och så går ryktet vidare, att Viktoria har loggat in.

Ibland ringer jag en gemensam bekant och frågar upphetsat: "Såg du, såg du att Viktoria har loggat in?"
"Ja," svarar han eller hon med en viskande mystisk röst, som om vi delar något heligt, "ja, jag såg det, att Viktoria precis har loggat in."
Sedan sitter vi tysta en stund innan vi lägger på.

1 kommentar:

Godiva sa...

Sötnos, vad du skriver bra!