måndag 1 oktober 2007

Trehjulingsmongot

"Jag är en stor fet efterbliven man som kör runt i min Norsjö Shopper och parkerar vart fan jag vill. Egentligen hade jag kunnat haft en bil, men mamma säger att en Shopper är ännu tuffare. För i en Shopper ryms bara jag, ungefär som i en sportbil. Hon brukar säga att jag egentligen inte kör en Shopper, utan en Porsche. Fast jag brukar säga att det är en Ferrari 308, en sån som Magnum kör, men det fattar inte morsan. Hon fattar ingenting. Jag har en hjälm också, en svart, men den har jag med mig upp till småkusinen min. Hon har nyss flyttat hemifrån. Jag hade också kunnat flytta hemifrån, men mamma säger att det är bättre om jag bor hemma. Då sparar vi pengar. Hon säger att om jag inte hade bott hemma så skulle jag inte ha råd med att gå på bio varje vecka, och hon skulle inte ha råd med bingolotter och cigaretter. Och 42 är ju ingen ålder, brukar mamma säga."

Inga kommentarer: