fredag 26 oktober 2007

Vem var egentligen Selma Lagerlöf?



Jag vet inte. Vet ni?

8 kommentarer:

Anonym sa...

En arg aristokratisk ensamvarg.

Han tänkte, att han hade varit just en sådan präst, som de förtjänade. De söpo ju allesammans. Varför skulle han ensam lägga band på sig? Mannen, som hade begravt sin hustru, söp sig full på gravölet, fadern, som hade döpt sitt barn, höll supgille efteråt. Kyrkfolket drack på hemvägen från kyrkan, så att de flesta voro fulla vid hemkomsten. Det var gott nog åt dem att ha en försupen präst.

You go girl!

Unknown sa...

Tror hon var en författare.

bersa sa...

Är det inte hon som gjort 20-lappen?

Nilsson sa...

Jag tror som johan, är rätt säker på att hon skrev böcker...

Nilsson sa...

Spökplumpen är svårare, jag måste återkomma om det, men visst är han misstänksamt lik Långben på längd och fötter...

Nilsson sa...

Jag kom på mej själv sitta å googla spökplumpen klockan 6 på natten en fredagnatt och det är helt och hållet ditt fel Holmberg. Men enligt uppgifterna jag hittade blev spökplumpen demaskerad i sitt första framträdande i första serien han var med i den 25te juni 1965 i KA&CO nummer 25, letar vi åt den gamla tidningen så får vi säkert svaret på gåtan... Jag tror att han kan va lik Leif Boork, men det är bara spekulationer...

Teg sa...

http://www.youtube.com/watch?v=S1MRU2Bxkeo

Ett klipp som MÅSTE ses. Otroligt relevant för detta inlägg.

Mikael sa...

Härligt Teg, du kom ihåg! Jag satt här och väntade på att någon skulle anklaga mig för plagiat. Men inlägget är alltså en hyllning till Pentagon-gänget.

Och tack Nilsson för att du redde ut det här med Spökplumpen. Men det känns inte riktigt som att han har samma kroppsform som Boork. Jag tror han kan se ut som Johan Finnström, därav maskeringen.