lördag 17 maj 2008

Underbara Warren Zevon-dag

Jag är en socialt bortskämd individ. Jag har flera goda vänner som förgyller min värld, och jag måste ha gjort något riktigt bra i ett tidigare liv för att belönats med den familj jag har i detta. Dessutom har jag ett jobb där eleverna ständigt lockar fram ett leende över mina läppar. För att inte tala om min granne, Vitryssen, som vilken sekund som helst kan stå vid min dörr med en fråga som ska besvaras, en uppsats som ska rättas eller en öl som ska drickas. 

Jag älskar allt detta. Det gör mig trygg, glad och säker, och tillfredsställer alla mina sociala behov. Men alltså vissa dagar, vissa dagar...

I want to live alone in the desert
I want to be like Georgia O'Keefe
I want to live on the Upper East Side
And never go down in the street

Splendid Isolation
I don't need no one

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, jag heter christoffer. sökte på irländska svårdommar och hamnade på din blogg från 2006, började läsa lite och märkte att dina tankar och känslor var exakt samma som mina kom hit =) riktigt roligt att läsa, hoppas det var ok!

Inte varit i Cork ännu men du har rätt, dublin är inte den staden jag vill bo i. varit här i 17 dagar nu, så man har sett en del av det iaf!

Skulle bara titta in och säga att det var kul läsning!

kolla in min blogg om du vill..

Ha det fint!

Anonym sa...

oj svordomar var ju inte så charmigt stavat..

Mikael sa...

Mycket roligt att du hittade min (en tid var den "vår") irlandsblogg. Det var en fin tid av mitt liv. Hoppas det märks på bloggen.

Då borde definitivt försöka se mer än Dublin. Det förstår du nog själv. Irland är inte städerna, Irland är byarna och folket.

Ha det gott min vän!