torsdag 22 maj 2008

Hårvård Lasso!

När en elev kommer fram och frågar vad vi ska göra på lektionen senare idag, och jag ännu inte kommit på något, då brukar jag svara:
"Idag ska vi göra någonting väldigt lurigt. Vi ska nämligen gjuta järpar."

Då ser de på mig som om jag vore dum i huvudet, och går därifrån.

Min dröm är att någon elev, en vacker dag, ska fälla kommentaren:
"Järpar, ska det vara nåt?"

(Ja jag vet, det här inlägget var bara roligt för inbitna Galenskaparna & After Shave-fans. Hoppas det är fler än jag och min bror. Sketchen finns tyvärr inte på youtube (uppdatering: gör den visst det, HÄR!). Men någon med rätt humor och för mycket fritid har lagt upp en transkription här.)

1 kommentar:

Emma sa...

Jag trodde jag var ensam i denna värld om att vara sådant hardcorefan. Tack för motbevisning.