fredag 6 juni 2008

Tack!

Idag fyller jag år och mor och far är i stan. Inte därför, utan för att flytta min skit. Med sig hade de ändå några paket och kuvert: strumpor, boxer, plåster, pengar, anställningsbevis för mitt nya jobb och en kamera. Just det, Lena från Lunds kamera kom till dem igår, och till mig idag - på min födelsedag! Ett skönt sammanträffande. Ett litet mirakel. Allt tack vare EN människas fantastiska medmänsklighet. 

Och fina bilder tar den också!
Här önskar Vitryssen alla läsare en glad sommar.

4 kommentarer:

Die Quelle sa...

Grattis!

Anonym sa...

oj, vitryssen ser verkligen ut som en vitryss...

Anonym sa...

Det är något med vitryssen som fyller mig med lycka. Kanske är det reklamtröjan, kanske hans glada uppsyn. Något är det, kan dock inte sätta fingret på vad. Han verkar allt vara en fin man. Stadig, sådär.

Mikael sa...

Precis så är han: en stadig, glad och fin man som gärna går klädd i reklamtröjor.

Igår tog vi avsked. Mycket känslosamt. Men han har redan bjudit ner mig till Brest. Nästa sommar. Han står för allt. Allt. Vad det betyder i Vitryssland vet jag inte riktigt, och vågade inte fråga.