måndag 30 juni 2008

Golfbollen åker hiss!

Igår gick vi en runda på Sveriges enda K-märkta minigolfbana. Och de säger att det inte finns något att göra i Mariestad!? Jag gick de femton banorna på 45 slag. 45 var också året då banan öppnades. Sammanträffande? Min kombattant gick runt på 55, och då bor hon ändå i stan.

Banorna var både pedantiskt välskötta och riktigt spexiga. Här blir jag barnsligt fascinerad när min golfboll åker hiss. Jo det är sant, bollen åker hiss! Under hela mitt minigolfliv har jag aldrig sett något liknande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det var längesen jag var så här avundsjuk

Polyfoni Kakafoni sa...

Och de där två cigaretterna som ligger där, utmanande, redo att störa lugnet för gräsmattepedanterna - hur kom de dit? Egentligen?

Mikael sa...

Jadu Linn, vad �r Kruneg�rd i Borl�nge mot K-m�rkt bangolf i Mariestad?

Cigaretterna - vilken miss! Gubben som gick runt och p�tade brydde sig nog mest om banorna, och inte grusg�ngen bredvid. Kanske han borde ha gjort.