onsdag 4 juni 2008

Projekt: Större armar

Idag fick jag se en hel del bilder som några elever tagit under gårdagens friluftsdag. Plötsligt la jag märke till något jag inte tänkt på förut; att jag har lite för smala armar och lite för stort huvud, vilket i kombination inte ser normalt ut. Kort sagt: min överkropp är inte proportionerlig till huvudet.

Nu vet jag inte vad jag ska göra åt det här. Huvudstorleken känns konstant. Så fokus måste läggas på att göra armarna större. Jag vägrar styrketräning. Jag vill arbeta med naturligt material: stenar, träd och jord. Därför ska jag tillbringa första halvan av juni i torpet och flytta en mur, okynnesgräva gropar och hugga ner träd att göra ved av. I bar överkropp förstås. Bärskinnet. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

kameran är nu skickad till din käre far, hoppas att ni kommer att trivas tillsammans!

Mikael sa...

Tack!
Du är en underbar människa.