söndag 15 juni 2008

Okej då, jag bjuder väl på det

Nu känner jag mig dum. Är det någon som förtjänar plats här på Trivialia är det ju du Fredrik. Men då blir namnet plötsligt missvisande; du är ju allt annat än trivial. Du är väsentlig. Du är navet som håller ihop tjugoåriga vänskapsformationer. Hela den här staden skulle ju ärligt talat vara lika rolig som en krater i Sibirien om det inte vore för dig och det gäng som bildats kring din varma gestalt, där ingen är bättre än någon annan, oavsett om man spelar poker, säljer mört eller undervisar Strindberg. Och vetskapen om att jag - och många andra du tagit under den breda vingar - alltid är välkommen till dig och din lägenhet, som en andra familj, gör mig trygg rakt in i hjärta och själ.

Egentligen borde du ha en egen blogg; skriven med ditt unika dialektala och raktpåiga språk, komplett med egna verbformer som surrde, kollde och knullde. Och stoff finns det ju gott om, för där du är händer det alltid något. 

Och tröjan finns kvar förstås. Jag bara skämtade om skogen bakom Hemköp. Där har inte jag varit på tio år.

Inga kommentarer: