tisdag 17 juni 2008

Den bästa tiden på året kan också vara den värsta

Jag vet inte vad som blommar just nu men vad det än är så får det min hjärna att rinna ut genom näsa och ögon. En upplevelse som gör en barnsligt lättirriterad. Små motgångar får plötsligt gargantuanska proportioner. Som att det ena benet är lite längre än det andra på shortsen man låtit sy upp. Eller en liten fettfläck på glasögonen som vägrar försvinna hur mycket man än gnuggar. För att inte tala om alla kedjebrev, kedje-SMS och grupper på Facebook mot de stigande bensinpriserna. Sen Jens Fjellströms röst på det, vad är grejen? Han låter som en akademiledamot från Lycksele med brutet käkben. Och hur kommer det sig att han och Magnus Hedman åker fram och tillbaka mellan Österrike/Schweiz och Kungsträdgården? Jag antar att TV4 vill trolla med våra hjärnor och visa hur kosmopoliska de är, men jag blir bara irriterad och stressad. Låt en så kallad expertkommentator vara stationerad i Stockholm, och en på plats vid matcherna. Bra så. Och vad i helvete flinar Peter Jihde åt? Jag saknar Glenn Strömberg. Och den allergifria vintern. 

Inga kommentarer: