lördag 28 juni 2008

Pappa Hemingway

Min förra kamera kunde läsa tankar, min nya kan se in i framtiden. Här ska mina föräldrar - version 2018 - just lägga till vid Mariestads gästhamn. Mor står i fören, hurtig och alert. Far står i aktern, lugn och stabil. Han har gått i pension och därmed släppt kontrollen över både skägg och mage. Skönt, tycker pappa. Mamma jobbar fortfarande och därför bär håret en aningen gråare ton.

Jag tror ingen anade att de skulle skaffa segelbåt. Men varför inte? Att bila genom Östeuropa känns ju så 2009. Och de ser faktiskt ut att må riktigt bra på sin gula båt. Framtiden är ljus, kära föräldrar!

2 kommentarer:

Die Quelle sa...

Och så vitt jag förstår så har de alltså i framtiden köpt sig en IF (båtmodell) och är på väg att lägga till vid Finnhamn. Kul att de i och med båten har börjat uppskatta världens (nix, inte hybris) vackraste skärgård. Måste ha tagit dem några dygn att komma fram.
Kul förresten att nya kameran har superkrafter den också. Om än något tveksamma. Ibland vill man liksom inte veta vad som kommer att hända. Men jag är glad att den är i dina händer. Du kommer säkert att kunna tygla och kontrollera kraften.

Mikael sa...

Jo det �r faktiskt fint h�r, �ven om jag inte sett mycket av sk�rg�rden.

Och Lenas framtidskamera �r ett riktigt fynd!