torsdag 13 mars 2008

Jeansbullpungen

Vissa män får en väldigt stor och påtaglig pung när de sitter ner. Penisen och pungen packas liksom ihop av jeansen och bildar en blottad bulle där mellan de brett särade benen. Ibland stor som en handboll.

Det får inte jag. Bara om jag drar upp jeansen sinnesjukt högt, och pressar fram bäckenbenet. Men hur ofta gör man det? Drar upp byxorna och pressar fram bäckenet?

Jag tror det är en generationsfråga. Det är sällan man ser den välpackade jeansbullpungen på män födda efter 1980. Kanske har vi andra sorts jeans, som är sydda för att motverka blottningen. Kanske bär vi jeansen lägre, så att de inte skär in i skrevet när vi sitter ner. Eller kanske är det så att de äldre männen har ett större behov av att skylta med sitt paket, och därmed även med sin manlighet?

Det har hänt flera gånger under min första arbetsvecka att jag fastnat med blicken på någons bullpung. Den är liksom så jävla uppenbart där, mitt framför mig, på andra sidan fikabordet, precis dit blicken letar sig när den är ny och osäker i sin omgivning. Och jag tittar snabbt bort - solförmörkelsefenomenet - och försöker tänka på något annat. Samtidigt blir jag lite arg, och vill säga något i stil med:
"Okej, vi vet: du är en man - du har en penis och en pung. Det är uppfattat! Nu kan du lägga en kudde i knäet eller fälla det ena benet över det andra som en civiliserad människa." 

(Ofta pratar de om hockeyslutspelet samtidigt som de flaggar pung. Med en hög röst. Som hörs lika långt som pungen syns.) 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vet ju också att du har en sjuk böjelse för att studera pung-looken, särskilt i "mjukisbyxor".

/is

Medelklassman sa...

Stockholmare som jag är så såg jag en transa häromveckan. (De är inte riktigt lika öppna i säg...Robertsfors.) Han, en man i femtioårsåldern, hade stajlat till sig som en rysk hora. En riktig luder-outfit. Men med bullpung i de minimala jeansshortsen.

Så du kanske har rätt, det är en åldersfråga.

Anonym sa...

Hahaha, du är så jävla rolig. Jag inte bara fnissar för mig själv, utan skrattar faktiskt högt. På riktigt allvar alltså!

Dramadrottningen sa...

Ja jesus, det är inga vackra tankar man får när man ser det. Det har förbryllat mig också - yngre män brukar ju ha tightare brallor. Kanske har deras paket tuktats hårdare från början och vet, liksom, sin plats. Man ropar efter logik...