onsdag 5 mars 2008

Dagens fynd!

Idag var jag på farsans jobb och hjälpte honom bära ett par otympliga skrivbord.
"Vad får jag för det här då?" Frågade jag.
"Ingenting." Svarade far.
"Inte ens en penna med företagsloggan på?"
"Nej."

Jag blev besviken förstås, och lite arg. Men skrattar bäst som skrattar sist. När gubben gick på toaletten smög jag in i fikarummet och snodde med mig den här muggen.

Jag gillar den. Sköna färger, bra öra, perfekt storlek. Retrostil med avslappnad surfkänsla. Helt klart en ny favorit. Dessutom kommer folk tro att jag varit i Florida. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snygg. Norparhänderna gör ett bra jobb.

Den påminner mig, smärtsamt, om mugen jag köpte på secondhand till jobbet - den var inte speciell förutom att den var jättestor, tjock och tung. 60tals brun med två ränder. Den var helt enkelt funktionell i ordets positiva bemärkelse. Sen tappade jag den från min lilla lärarvagn så att örat sprack. Jag använder den än, men måste nog sluta med det eftersom det trasiga örat får mig att känna mig misslyckad.

Ciao.

Die Quelle sa...

Du borde ha fått en penna per skrivbord.
Det är gängse taxa i vår släkt.

Mikael sa...

Jesper, du kan få min fula Tvillingarna-mugg. För du är väl också tvilling?

Fin penntaxa där. Viktigt att man gör upp en sådan innan arbetet.