lördag 12 april 2008

Vitryssen - en mytoman?

Först sonen till Vitrysslands president. Han och min granne Vitryssen är tydligen bästisar och bundis; brevväxlar flera gånger i veckan nu när den ene bor i Sverige. Inga konstigheter. 

Sedan kom det här med att han tog brons i vitryska mästerskapen i karate, 2004. I samband med denna information - lite senare på kvällen, efter några öl - berättade han även om sin senaste 'street fight', där han och två polare spöade skiten ur tio andra. Det var blod och flygande tänder, knytnävar och flykicks. Men sånt har han lagt av med nu, sa han. Då var han ju ung och dum. Jag la ena benet över det andra och nickade igenkännande.

Idag kom han ut i köket och sa att han just registrerat sig på Facebook. Vips hade en gammal flickvän kontaktat honom. Hon hette Margarita och de var ett par för två år sedan. Back in Minsk. Men nu jobbar hon som modell i Stockholm. Hon har till och med medverkat i något TV-program, fick han höra. Jahaja, sa jag, Top Model kanske? Ja, så hette det! Svarade Vitryssen glatt, med ett finger i luften.  

Kalla mig naiv, men jag köper varje ord. Varför inte? Det är roligare så. Och faktum kvarstår, Vitryssen har i dagsläget två vänner på Facebook: jag och Margarita Maiseyenka

1 kommentar:

Die Quelle sa...

Japp, ja. Lite avundsjuk. Fast egentligen gillar jag inte för snygga tjejer. Det blir oftast för mycket yta och för lite innehåll. Svagt beskrivet kanske, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.