fredag 4 april 2008

Dagens ord: Hissdöden

4 kommentarer:

Polyfoni Kakafoni sa...

Jag mår illa varje gång jag ser såna där bilder.

En annan gammal favorit (som jag dock inte har någon bild på) är den skylt som satt på en gammal femtiotalsskrotbuss hos en granne när jag var i tioårsåldern:

"SE UPP! I DÖDA VINKELN SYNS DU INTE!"

Jag tycker fortfarande att "döda vinkeln" är ett väldigt obehagligt uttryck. Det var någon hemsk olycksbild också på busskylten. Jag hade mardrömmar om den där texten i flera år. Den var så ödesmättad. Hitchcock på svenska.

Mikael sa...

Ja det är otäcka. Riktigt otäcka. Titta bara på hans huvud. Det blir alldeles platt.

Och "Döda vinkeln" är ju en alldeles utmärkt filmtitel.

Anton sa...

"Ur dödlig synvinkel" ...i stort sett samma, eller kanske inte.

Godiva sa...

Otäckt! Fantastiskt!