onsdag 9 april 2008

Konferensoskulden

Om några timmar ska jag gå på mitt livs första konferens. Jag är allvarligt orolig. Tänk om jag inte kan uppföra mig. Tänk om jag somnar, fäller en opassande kommentar eller drar ett dåligt skämt. Jag vill ju så gärna göra en bra debut.

Om det finns någon lärare därute, som läser detta innan 15:30, så får ni gärna skriva och berätta hur det var för er första gången. Hjälp mig undvika de vanligaste nybörjarmisstagen.

Konferens alltså, vilken grej! Känns ju som att det var igår mamma skulle bli sen från jobbet eftersom hon hade konferens. Och nu är det redan min tur. Ett tydligare ålderstecken får man leta efter. Det är väl lika bra man ringer Gudmundrå församling och bokar gravplats.

6 kommentarer:

Mikael sa...

Men huvudsaken är väl att man kommer i tid?

Medelklassman sa...

Ät inte för mycket konferensgodis. Du får ont i magen.

Anton sa...

"A hug."

Stabilt.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Det bästa är att sitta långt bak så ingen ser när man ritar fula gubbar på anteckningsblocken.

Die Quelle sa...

Hur gick det? Var det lika tråkigt som jag brukar ha?

Mikael sa...

Jodå, det gick bra. Det var ju inte så svårt. Jag är nästan lite besviken. Tyckte inte konferens som mötesform levde upp till hypen.