måndag 14 juli 2008

Utmattad och lycklig

England har varit helt fantastiskt. Vi - jag, Ray, Gareth och Talina och Sarah fran Minnesota - har tillbringat de senaste dagarna i Buckingham, i hjartat av England. Bland kor, far, slott och pubar. Vi har bott hemma hos Gareths foraldrar, som sjalva befunnit sig pa deras kanalbat. Varje kvall har antingen kants som att sova over hos en polare, eller efterfest. Inga problem, bara gladje. Dessutom har vi hunnit med typiska engelska aktiviteter, som "punting" i Oxford, Warwick Castle, kanalbat genom landsbygden och fish n' chips i Stratford-Upon-Avon, Shakespeares fodelesort.

Idag var det ledsamt att ta farval. Men jag kanner mig fylld av gladje och minnen. Forhoppningsvis tillrackligt mycket for att ta mig genom den jamtlandska vintern.

Det har inlagget ar alldeles for mycket resedagbok, jag vet det. Men jag orkar inte gora det pa nagot annat satt.

Om nagra timmar gar planet till Las Palmas. Dar vantar gamle Miguel. Hoppas han inte har lika mycket planerat. Det racker bra som det varit. Nu vill jag bara ligga ner och sola, eller sitta upp och vina.

5 kommentarer:

Die Quelle sa...

Så, ha en fortsatt trevlig resa!

Soffan sa...

Miguel! Du är prisad! Titta in hos mig!

Anonym sa...

Har precis hittat hit - vägledd av AMO. Gosh - jag har en känsla av att jag kan bli fast här länge... Ska djupdyka i ditt arkiv minsann!

Polyfoni Kakafoni sa...

Låter schysst. Häng kvar i den där efterfestkänslan.

Mikael sa...

Tack ska ni ha. Kul att en ny lasare hittat hit. Kanns som de flesta droppar bort nu nar jag inte uppdaterar sa ofta. Darfor uppskattar man forstas lankhjalp, som fran AMO, och dig Sofia. Vad glad jag blev nar jag laste din blogg igarkvall. Tack!

Lev val!